Peraturan untuk melakukan latihan kecergasan untuk otot-otot leher

Peraturan untuk melakukan latihan kecergasan untuk otot-otot leher

Leher seseorang melakukan beberapa fungsi penting, memberikan semua pergerakan kepala, dan juga lokasi kapal besar yang bertanggungjawab untuk memberi makan otak. Otot leher memberikan sokongan untuk tulang belakang, jadi apabila bersenam untuk kerja mereka, penjagaan perlu diambil dan beberapa prinsip yang diperlukan untuk keselamatan pekerjaan harus diambil kira.

Peraturan untuk melakukan latihan untuk otot-otot leher

Tulang otot yang dipam, tentu saja, menarik pandangan yang mengagumi, tetapi apabila bekerja di laman web ini, anda mesti mengikuti beberapa peraturan:

Sebelum permulaan latihan kecergasan semestinya menghabiskan pemanasan, yang akan menghangatkan otot dan menjadikan ligamen lebih anjal. Pergerakan berikut boleh digunakan untuk bahagian pemanasan:

Otot leher amat sensitif terhadap tekanan, jadi latihan untuk mereka dipilih berdasarkan keupayaan mereka sendiri. Terdapat program latihan, baik untuk gim dan untuk rumah.

Beban fizikal di leher di gym

Apabila melakukan senaman di gim menggunakan bangku mendatar, berat tambahan dalam bentuk penkek dari bar dan juga membantu rakan kongsi.Setiap elemen dilakukan dalam 1-2 set 10-15 ulangan.

Leher lentur dengan membebankan:

  1. Mereka meletakkan perut mereka di atas bangku mendatar supaya bahu bertepatan dengan kelebihan pendek, kepala tetap pada berat badan, dan badan itu benar-benar diluruskan di bangku bangku.
  2. Ambil pancake dari bar dengan kedua tangan dan letakkan di bahagian belakang kepala, memegang telapak tangan di kedua-dua sisi.
  3. Perlahan-lahan menurunkan leher ke bawah, merasakan ketegangan dalam otot.
  4. Tidak membenarkan sakit, berhati-hati kembali ke posisi permulaan.

Elemen kecergasan ini juga boleh dilakukan dalam posisi terbalik: berbaring dengan punggungnya di bangku simpanan, dan membebani dahinya dan menyokong tangannya.

Kecondongan kepala dengan beban yang digantung:

  1. Untuk melaksanakan latihan, anda memerlukan kolar khas yang dilampirkan pada kepala. Beban tambahan digantung daripada rantai olehnya.
  2. Berdiri dengan lurus, dengan kaki tersebar luas, badan sedikit condong ke hadapan, tetapi belakang dari pelvis harus lurus sepenuhnya, leher membentuk satu garis lurus dengan kepala dan belakang.
  3. Mereka menurunkan kepalanya, mengarahkan dagu mereka ke dada mereka.
  4. Naikkan kepala anda, pastikan leher anda sekali lagi membentuk garis lurus dengan punggung anda.Untuk menaikkan kepala anda di atas talian ini tidak seharusnya.

Sepanjang senaman, penting untuk menjaga lurus belakang anda. Mulailah dengan beban kecil.

Tilts dengan bantuan di luar:

  1. Jika teknik yang tidak betul atau cuai, anda boleh mendapatkan cedera parah, jadi latihan itu tidak digalakkan untuk pemula untuk dua atlet: sekurang-kurangnya satu mesti mempunyai pengetahuan kerja mengenai item.
  2. Duduk di atas bangku, dagunya ditekan ke dadanya, kepalanya tunduk, tangannya diikat di lututnya.
  3. Orang kedua bermula untuk menolak tangan-Nya, tugas atlet adalah untuk mengatasi rintangan yang dihasilkan. Memberi tekanan belakang perlu berhati-hati mengira tentera Rakan Kongsi dan mereka sendiri.
  4. Semak senaman perlu berada di dalam perjanjian, secara beransur-ansur mengurangkan kekuatan tekanan ke atas kedua-dua pihak untuk mengelakkan jerk.

Melaksanakan cerun dengan rakan kongsi, anda boleh juga belakang dan sisi. Ia hanya penting untuk bersetuju mengenai urutan tindakan dan menyelaraskan kekuatan dan tekanan masa yang dikenakan.

Latihan pemakanan untuk leher di rumah

Latihan kecergasan di rumah pada dasarnya adalah pergerakan dengan penentangan terhadap diri sendiri.Setiap senaman dijalankan 15 kali dalam 3 set. Sebelum permulaan kelas, pemanasan yang dilakukan di atas dilakukan, dan juga bahu diputar ke arah ke hadapan dan ke belakang.

Pada akhir latihan di otot-otot leher harus dirasakan ringan dan sedikit keletihan. Tidak ada sensasi yang menyakitkan. Sekiranya terdapat lonjakan tekanan dari senaman, maka lebih baik menyerah pelajaran, sama seperti ketika merasa sangat tidak nyaman atau pening.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: