Psikologi wanita: ciri utama - kekurangan konsistensi

Psikologi wanita: ciri utama – kekurangan konsistensi

Menurut para wakil seks yang lebih kuat, psikologi seorang wanita adalah sesuatu yang tersendiri. Untuk memahami tidak mustahil, tidak ada yang cuba. Kita hanya dapat menerimanya sebagai realiti, dan kemudian mengagumi ini tidak dapat diramalkan wujud, tidak cuba menembusi pemikiran mereka dan, lebih-lebih lagi, untuk meramalkan tingkah laku. Jadi lebih menarik lagi!

Psikologi wanita: sukar difahami, tetapi anda boleh

Psikologi seorang wanita pada asasnya berbeza dari seorang lelaki. Oleh itu, kita seolah-olah manusia makhluk misteri dan tidak dapat difahami. Sesungguhnya, kita melihat dunia secara berbeza, kita berfikir dan merasa berbeza daripada seks yang lebih kuat, tetapi dengan cara yang berbeza.

Pertama sekali, kita lebih emosi daripada mereka. Kita hidup bukan dengan logik, kerana seks yang kuat, tetapi oleh perasaan. Kebanyakan kita mempunyai gerak hati yang kuat. Ia membantu kita merasakan orang lain, untuk menjangka reaksi, tindakan, tingkah laku mereka.

Lelaki menganggap kita sebagai sifat bercanggah, kerana mood kita boleh berubah beberapa kali sehari. Ia benar-benar begitu. Secara fisiologi, ini dijelaskan oleh tindakan hormon dan kitaran bulanan.

Dalam psikologi wanita terdapat satu sifat penting yang menjadikan kita lembut, lembut, empati.Tidak seperti seks yang lebih kuat, kita dapat menunjukkan penyertaan dan belas kasihan. Lelaki juga dapat bersimpati, tetapi tidak selalu menyatakannya secara luaran. Dan kita tahu bagaimana untuk melakukannya. Kami amat menyedari apa yang sedang berlaku kepada orang lain, terutamanya dengan orang yang kita sayangi, dan kita tidak dapat merawat ini secara tidak acuh dan tidak peduli.

Wanita lebih daripada lelaki memerlukan perhatian, dalam ungkapan sehari-hari cinta, penjagaan, pemahaman. Kita memerlukan tanda-tanda cinta, bukti-buktinya: pujian, bunga, kejutan yang menyenangkan. Apabila kita tidak menerima mereka, ia membuat kita sedih, kita ada fikiran bahawa ada sesuatu yang salah dalam hubungan kita. Ini kerana kita tidak berpandukan logik, tetapi oleh perasaan, jadi semua nuansa mereka penting bagi kita.

Dalam psikologi, wanita di tempat pertama adalah hubungan. Sudah tentu, di tempat pertama, hubungan ini dengan seorang lelaki, serta dengan anak-anak, teman wanita, ibu bapa, dll. Kami sangat menyedari bahawa semua perihal yang berlaku dalam hubungan – bahkan yang biasanya dilalui oleh perhatian lelaki.

Lingkaran kami adalah kawasan emosi. Kami menetapkan semua nuansa mereka, lelaki kadang-kadang memukau, mereka tidak faham bagaimana anda dapat melihat perkara-perkara kecil seperti itu.Sebagai contoh, ramai di antara kita tidak boleh memaafkan orang yang dipilih bahawa dia terlupa tentang ulang tahun kenalan, dan lain-lain. Bagi anggota seks yang lebih kuat, ini bukan satu perincian yang tidak bermakna, tetapi bagi kami, ia amat penting.

Untuk semua itu, secara mental dan moral kita lebih kuat daripada lelaki. Ini kerana kita melepaskan emosi kita, jangan mengumpulnya di dalam, tetapi percikan. Tidak seperti lelaki, kita bercakap tentang perasaan kita, membincangkannya, dan dengan itu mendapat pelepasan. Kami dapat bergerak dengan cepat dari satu negara ke negara lain, jadi jiwa kita lebih kuat dan lebih stabil daripada maskulin, ia lebih cepat dipulihkan.

Hubungan dengan lelaki: peraturan penting

Mana-mana wakil seks yang adil, sebagai peraturan, mempunyai harapan tertentu dari hubungan dengan seorang lelaki. Mereka adalah ditentukan oleh tujuan yang ditetapkan oleh dirinya, apa yang dia mahu pada masa ini dalam hidupnya.

Psikologi wanita termasuk kecenderungan untuk bermimpi, untuk fantasize. Kadang-kadang wanita yang cantik menarik diri dalam imajinasi mereka imej orang yang dipilih, yang tidak banyak persamaan dengan objek simpati yang sebenarnya. Dan apabila semuanya menjadi salah, seperti yang digambarkan dalam mimpi, ada kekecewaan yang boleh menyebabkan kemusnahan hubungan.

Mengharapkan sesuatu dari orang lain tidak masuk akal. Anda boleh mengharapkan hanya dari diri anda sendiri. Sekiranya kita mahu mengubah kehidupan kita, maka kita mesti berubah menjadi lebih baik. Ya, ia memerlukan usaha. Tetapi jika kita memperbaiki dan menjadi lebih baik, maka kita pergi ke tahap tuntutan baru. Maka kemungkinan orang yang tepat akan menarik kita meningkat.

Agar tidak membina ilusi, ingatlah bahawa jika umat pilihan ingin bersama dengan anda, dia akan berada di sana. Tiada apa yang akan menghalangnya dari tempat lain. Dan jika dia tidak mahu, tiada apa yang akan mengikatnya kepadamu. Anda boleh membuat imaginasi apa-apa sebab, tetapi hakikatnya tetap: hanya perasaan yang mengatasi halangan-halangan dan diambil kira dihitung. Dan jika tidak, maka tidak ada fius yang cukup.

Lebih baik mengambil langkah dan keluar dari ikatan yang membuat anda menderita daripada tetap berada di dalamnya. Melangkah, anda memberi peluang kepada anda untuk membina hubungan baru dengan seorang lelaki, mungkin mereka akan membuat anda bahagia.

Jangan masukkan hubungan dengan lelaki yang mempunyai banyak anak dari wanita yang berbeza. Selalunya ini bercakap tentang ketidakupayaannya untuk mengawal emosi dan nafsu. Berharap bahawa segala-galanya akan berbeza dengan anda adalah kesilapan besar.Ini hanya mungkin apabila dia sudah tua dan tidak lagi dapat melompat dari satu sambungan ke yang lain.

Jika sesuatu mengganggu anda dan tidak sesuai dengan anda, beritahu pasangan anda mengenainya. Bercakap masalah dalam hubungan, bincangkan mereka, inilah cara terbaik untuk menyelesaikannya.

Untuk psikologi wanita, keinginan untuk sepenuhnya larut dalam kekasih adalah ciri. Jangan lakukan ini, terutamanya jika anda melihat bahawa umat pilihan tidak mendengar permintaan anda dan mengabaikan keperluan anda. Dalam kes ini, jangan membina hubungan jangka panjang dengannya, jika tidak, anda akan kecewa.

Terdapat satu pengecualian kepada peraturan ini. Dedahkan diri anda kepada orang yang tersayang hanya jika dia seorang jenius, dan anda yakin bahawa ciptaannya adalah penting untuk kemanusiaan, jadi mereka memutuskan untuk mendedikasikan nyawa mereka untuk menyokong dan membantu.

Bekas cinta: melepaskan apa yang telah berakhir

Kadang-kadang hubungan, termasuk perkahwinan, berakhir dengan perpisahan. Selalunya seorang wanita terus memikirkan mantannya, fikiran ini membawa penderitaan. Bagaimana untuk menghilangkan kenangan dari bekas cinta?

Masalahnya adalah bahawa kenangan ini mengaburkan segala-galanya dan tidak membiarkan hidup hari ini.Ia seolah-olah menjadi fikiran yang anda memutuskan: "Semuanya, cukup, itu, sudah tiada, saya akan berhenti memikirkannya." Tetapi ini tidak selalu berlaku, dan pemikiran terus muncul, menghilangkan jiwa.

Mempunyai kesabaran, jurang mesti dialami, luka cinta mesti berkembang. Ia akan mengambil sedikit masa. Hanya jangan mencukurnya, jika tidak, anda tidak akan dapat keluar dari ingatan ini.

Satu perkara penting. Sebelum cuba membina hubungan baru, maka perlu dicintai terlebih dahulu. Masukkan kenangan anda dalam "arkib", di mana anda menyimpan bagasi dan pengalaman hidup anda sehari-hari. Tutup kes itu dan buatlah ruang untuk emosi baru. Mungkin mereka akan menjadi nasib dan bahagia.

Kecintaan pertama memberi anda pengalaman yang tidak ternilai, kerana itu anda menjadi bijak. Jangan menghina diri kerana hakikat bahawa hubungan itu gagal. Ia adalah, dan diluluskan. Lihatlah masa depan.

Dalam semua anda perlu melihat sisi positif. Lihat berapa banyak masa yang telah dibebaskan. Kini anda dapat menumpukan kepada diri anda sendiri, melakukan apa yang anda inginkan untuk masa yang lama, tetapi tidak mempunyai masa. Anda boleh belajar kemahiran baru yang berguna dalam kehidupan, contohnya belajar bahasa asing, menguasai tuan rumah, kursus pereka web lengkap, dan sebagainya.

Jangan buat kesilapan: jangan cuba memulihkan hubungan lama. Jangan cari komunikasi dengan bekas, jangan panggil, jangan menulis, jangan cuba berkomunikasi melalui rangkaian sosial. Jika seorang lelaki mahu kembali, dia akan mengambil inisiatif itu. Sekiranya ini tidak berlaku, mengakui bahawa perhubungan berakhir, matikan halaman dan lupakannya.

Bagaimana hendak berhenti memikirkannya? Terdapat ungkapan: "Jika anda ingin menyingkirkan kebiasaan buruk, ganti dengan yang baik." Di sini prinsip yang sama. Bebaskan kepala dengan pemikiran lain. Terdapat pilihan yang berbeza. Sebagai contoh, anda bukan sahaja dapat mempelajari kemahiran baru, tetapi juga memberikan hobi, hobi. Ia boleh menjadi yoga, tarian Latin Amerika, kelas memasak, dll.

Bersih, atau lebih baik, buang semua yang mengingatkan anda tentang bekas. Terdapat pengecualian. Sekiranya seseorang tidak melakukan apa-apa kemudaratan, ia berlaku begitu sahaja sehingga anda berpecah, maka anda boleh meninggalkan nota untuk suratnya, beberapa gambar.

Nah, jika anda terselamat daripada pengkhianatan, dan perpisahan itu sangat menyakitkan, maka tanpa penyesalan membuang segala yang dikaitkan dengannya.

Idea yang hebat: untuk membuat penyusunan semula perabot di dalam bilik. Lebih baik lagi, membuat pembaikan dan mengubah reka bentuk bilik sepenuhnya.Apabila anda menukar rombongan lama ke yang baru, anda reboot kehidupan.

Pilihan lain: anda boleh pergi bekerja dengan kepala anda, secara literal, supaya anda tidak boleh sekali gus mengeluh. Ini pembersihan otak yang hebat, selain itu ia membantu memanjat tangga korporat.

Akhir sekali, buat kenalan baru, kerana sekarang terdapat banyak peluang di laman web ini. Walaupun ia tidak membawa kepada hasil yang dikehendaki, dalam mana-mana hal ia akan mengganggu anda daripada pemikiran masa lalu.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: